Min advent

Nu har en massa olika julbloggare berättat om deras första advent, och nu tänkte jag göra det också.

Den började så otroligt bra med att jag vaknade upp i Stefans famn, när jag sen kollade ut så snöade det på för fullt. Vi klev upp och åt frukost med familjen, även min farmor och farfar, gudmor och gudkusin var här (dom bor i sthlm). Senare skulle de åka hem men jag och älsklingen åkte in till stan för att gå på julmarknad. Den julmarknaden som jag hade tänkt att vi skulle gå på kom vi aldrig till, istället gick vi på min gamla skolas julmarknad, de hade inte mycket saker där alls men det var roligt att träffa gamla lärare och lite annat folk.
När vi gick därifrån blev det helt spontant ett biobesök, twilight breaking dawn såg vi, mysigt mysigt även fast vissa delar av filmen inte var så mysiga!
När filmen var slut gick vi ner på torget en liten stund där det var dans kring granen, några stånd med olika grejer och häst och vagn att åka. Vi blev inte kvar där lång tid utan fortsatte iväg för att kolla hur granen vid rådhuset såg ut i år (den har olika designer varje år) jag tyckte den var ganska tråkig, den lös bara lila.
Det blev middag på sibylla och sen gosade vi tills han hoppade på tåget hem till sig.
När jag kom hem så drack vi lite glögg, jag testade chokladglögg och gillade den inte alls, jag har väldigt svårt för glögg!
Sen var det inte mycket mer som hände, kom hem rätt sent och var väldigt trött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0