Frost!

Jag var ute med min lilla vovve på sen kvällspromenad, och vet ni vad, det är frost ute!
Isen har lagt sig med ett tunt lager på vattenpölarna och hela marken glittrade när ljuset från gatlyktorna träffade de små iskristallerna.

Jag har senaste åren sagt att jag vill att snön ska komma ca en månad innan jul, men nu när det ser ut att bli så känns det väldigt konstigt. Fast jag gillar det, så länge snön kommer runt advent så är jag nöjd. Det är så skönt att gå ute nu när man inte fryser ihjäl, och eftersom jag har en hund så måste jag gå ut flera gånger om dagen på promenader med henne.

I slutet av månaden/början av nästa kommer det dock vara slut med lite varmare promenader, enligt aftonbladet kommer det bli en väldigt kall december, hela Sverige ska ha minusgrader och kallare än vanligt.

Vad tycker ni om vädret, vill ni ha snö NU eller tycker ni att det är skönt att den inte kommer först lite senare?


Bilden tagen förra året

Kommentarer
Postat av: L.V (tidigare Lisas Vinterland)

Åh vad mysigt! :) Jag tog bort min blogg, men du kommer vara en av dom jag forstätter läsa - den är verkligen superbra.



Jag vill ha snö NUU! Den känns för mycket försenad :( Här i piteå har vi också massa frost nu inatt, tack o lov för det iafl :) Vi får hoppas A-bladet har rätt..



2011-11-09 @ 03:04:43
Postat av: ≈Sanna≈

Jag vill ha snö på momangen, gärna igår :) Jag har också en dam som jag behöver gå med flera gånger per dag men då både hon och jag gillar snön så får den gärna komma. Just nu är vår hund sjuk men blir piggare och piggare och snön skulle nog göra henne ännu ett snäpp piggare även om hon inte skulle orka busa någon längre stund.

För mig behövs snön för att få någon julkänsla så om två veckor måste den vara här så advent blir bra :)

En härlig blogg, hit hittar jag nog fler gånger :)

2011-11-13 @ 10:13:33
URL: http://cdwoman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0